9. A (2014-2023)

Třídní učitelka:
Mgr. Lenka Andraschková

Der Bergdoktor v podání deváťáků 🙂 – 16. 3. 2023
V rámci výuky němčiny sehráli deváťáci scénky beim Arzt – u lékaře. Pomocí frází i kostýmů a dětské lékařské sady si vyzkoušeli, jak by si poradili s případnými zdravotními trablemi v německy mluvícím prostředí! 😊
Viel Spaß! 😊

Technicko-pěstitelská praktika – výroba věšáčku – leden 2023
I z poměrně malého kousku dřeva se dá vyrobit užitečný předmět. O tom se mohli přesvědčit „deváťáci“ , kteří si v rámci technicko-pěstitelských praktik vyrobili věšáček na klíče. Práce na věšáčku je všechny zaujala. Domů si tak odnesli užitečnou věc, kterou si sami vyrobili.

Deváťáci se prostřednictvím „Příběhů bezpráví“ vrátili do normalizace – 22. 11. 2022
V úterý 22. listopadu čekalo na žáky 9. ročníků naší školy nejedno překvapení. Do skupinek do skupinek dostaly pracovní listy, ve kterých měly zadání úkolů k promítanému filmu „Normalizační loutka“. Snímek kombinoval loutkové i reálné dobové záběry. Jedna skupina se zaměřila na chování hlavní postavy, její motivaci ke konkrétním krokům (např. zda vstoupit do SSM či nikoliv). Další „grupy“ deváťáků měly charakterizovat chování osoby „přizpůsobivé“, resp. „nepřizpůsobivé“ režimu. Poslední téma pak znělo „Jak by ses v dané době zachoval Ty?“. I přesto, že je normalizace pro naše „mazáky“ dobou „dávno minulou“, shodli se na tom, že bylo (a často stále je) lepší „držet hubu a krok“ než „vystupovat z davu“. I když člověk vnitřně nesouhlasil a „skřípal zuby“.
Třešničkou na dortu byla následná beseda s paní učitelkou Kutlákovou (vyučující matematiky a výchovy ke zdraví na naší škole), která byla „normalizačním studentem“, s kapelou zpívala provokativní texty a při nakupování lístků na Laternu Magiku pro zahraniční turisty byla spolu s ostatními zatčena.
Listopadové události roku 1989 jí však mimo jiné zachránily od možného vyhazovu ze školy.
Žáci si tak mohli ověřit, že sledování a perzekuce ze strany státu se mohli týkat kohokoliv, nejen známých osobností. Některým při vyprávění paní učitelky „spadla brada“.
Celé dopoledne splnilo svůj účel.
Zapsal P. Študlar

Školní rok 2021/2022

Tajný výlet na rozhlednu Haniperk  – 21. 06. 2022
21. června vyrazila 8.A na tajný výlet. Žáci až do poslední chvíle nevěděli, kam pojedou. Když vystoupili na zastávce Pražák, došlo jim, že jejich kroky směřují na krásnou rozhledu Haniperk mezi Bavorovem a Vodňany. Poté, co vylezli na kopec a pokochali se krásným výhledem do celého kraje, pokračovali dále dolů do Bavorova, kde je čekalo další překvapení, a to pizza a skvělá bavorovská zmrzlina. S plnými bříšky se následně vydali osvěžit se na místní koupaliště. Po příjemném osvěžení se odebrali na vlakovou zastávku a jeli domů.
Výlet se moc povedl a žáci se již určitě těší na další tajný výlet.

Školní rok 2020/2021

Den laskavosti v 6. A Dnes (13. 11.) proběhl u nás ve škole den laskavosti. 6. A se zaměřila na naše asistenty. Máme radost, že je tady máme a moc si vážíme toho, co pro nás dělají. Proto jsme každému z nich darovali přáníčko a malou drobnůstku, aby měli hezčí den.

Výlet na Kratochvíli a do archeoparku do Netolic – 17. 10. 2019 Ve čtvrtek ráno jsme vyrazili na výlet na Kratochvíli a do archeoparku do Netolic. Nejprve jsme jeli do Netolic, kde jsme se vyškrábali na kopec, kde leží archeopark. V tomto archeoparku na nás čekala paní průvodkyně a popovídala nám o tomto místě. Provedla nás po zrekonstruovaném hradišti a ukázala, kde dříve stával kostel, jehož ruiny jsou zde vidět dodnes. Poté jsme slezli zpátky do města a dostali jsme krátký rozchod. Při tomto rozchodu šli někteří do cukrárny, někteří do obchodu, ale také jsme byli v čínské restauraci, kde jsme si dali nudle. Po skončení rozchodu jsme se opět sešli všichni na náměstí a jeli jsme na zámek Kratochvíle. Na Kratochvíli si nás rozdělili dva průvodci na áčko a béčko a šli jsme na prohlídku. Prohlídka byla hrozně moc zajímavá, prošli jsme spoustu pokojů, kde byly zbraně, kožešiny, připravená jídla (atrapy), obrazy, které se na nás dívaly, ať jsme stáli kdekoli v místnosti a dokonce dobová koupelna. Po prohlídce jsme si ještě prošli zahrady a poté už jeli domů. Výlet byl skvělý, už se moc těším na další.

Branný závod – 10. 10. 2019 Ráno jsme se sešli ve třídě, ve které jsme se rozdělili na družstva, v kterých budeme závodit. Potom jsme si vzali všechny věci a šli na prachatickou střelnici. Když jsme přišli, bylo tam hodně dětí. Za chvilku začalo pršet a některé děti z jiných škol právě startovaly. Když jsme se přihlásili, dostali jsme naše číslo. V dešti jsme tam stáli, až nakonec nás pustili dovnitř a závod se zrušili. Nakonec si některé děti mohly vystřelit ze vzduchovky a terč si mohly vzít domů. Když jsme se vrátili do školy, tak jsme si pustili na chvilku film. My jsme si pustili film Tajný živit mazlíčků. Potom jsme šli na oběd.

Výstava hub – 19. 9. 2019 19. září nás pozvala paní Blanka Dvořáková z Dřípatky na výstavu hub do prostorů Staré radnice. Tam na nás již čekali dva pánové, kteří byli odborníci na houby. Ukázali nám spoustu zajímavých hub, které rostou na našem území i v našem okolí. Ukázali nám jedlé, nejedlé i prudce jedovaté houby. Pověděli nám o naší nejjedovatější houbě, což je muchomůrka zelená a pověděli nám, co by nám při snědení mohla způsobit a co s tím. Po přednášce následoval houbový kvíz a poté jsme plni dojmů se opět vrátili do školy.

Adaptační kurz – 5. 9. 2019 Na začátku září třída 6. A vyrazila na adaptační kurz. Celé dva dny jsme nebyli ve škole, což bylo parádní. První den jsme ráno měli program s panem Ondokem, který s námi hrál seznamovací hry a pokoušel se nás více vzájemně seznámit. Po hrách s panem Ondokem jsme vyrazili do školy na oběd. Po obědě jsme vyjeli vlakem do Zbytin. Někteří z nás jeli vlakem dokonce prvně v životě. Ve Zbytinách jsme z nádraží vyrazili na Matýskovu stezku. Tu jsme si prošli, přečetli jsme si informační tabule, zahráli jsme si hry, které nám paní učitelka připravila a pořádně jsme se společně „vyblbli“. Poté jsme už nasedli opět na vláček a jeli zpět do Prachatic. V Prachaticích jsme ale nešli domů, spali jsme celá třída na Dřípatce. Na Dřípatce jsme se navečeřeli, zahráli si pár her, zhlédli jsme pohádku a pak už zalezli do postelí. Druhý den jsme si sbalili batůžky, dali si je do školy a vyrazili jsme na DDM, kde jsme si vyrobili krásné tašky. Celý adaptační kurz byl super a moc se nám na něm líbilo.