Členové Žákovské rady
Třída | Jméno | Jméno |
---|---|---|
II. A | Tobias Bžoch | Leontina Christ |
II. B | Petr Müller | Daniel Cinádr |
II. C | Adéla Peštová | Michael Šicner |
III. A | David Studený | Leontina Jeřábková |
III. B | Klára Čepičková | Natálie Šulcová |
IV. A | Jan Zámečník | Amális Janutková |
IV. B | Jonáš Brabec | Barbora Klementová |
V. A | Jana Šmajclová | Aneta Bělohlávková |
V. B | Jakub Švehla | Tadeáš Jabůrek |
VI. A | Ema Plemátlová | František Škorpík |
VI. B | Sofie Luna Tenorio | Denisa Jakešová |
VII. A | Laura Lebedová | Marian Lašák |
VII. B | Natálie Jarošová | David Kolařík |
VIII. A | Štěpán Janů | Matěj Nachlinger |
VIII. B | Karolína Dvořáková | Jan Ludačka |
VIII. C | Kateřina Žáková | Klára Tomsová |
IX. A | Jakub Zikuda | Helena Krumpová |
IX. B | Vojtěch Fafejta | Viola Janutková |
Proč žákovská rada?
Žákovská rada je skupina zvolených zástupců tříd, která:
– zajišťuje komunikaci mezi žáky, učiteli, vedení školy a ostatními pracovníky školy
– pomáhá vytvářet pozitivní klima ve škole
– podporuje žáky školy a pomáhá jim
Cíl žákovské rady
– komunikovat se žáky, učiteli a s vedením školy
– pomáhat vytvářet pozitivní klima ve škole
– podporovat a pomáhat všem žákům školy
– spolupodílet se na dobrém jménu školy
Práva a povinnosti žákovské rady
Člen žákovské rady:
– má právo vyjádřit své názory a požadavky
– má právo být seznámen s výsledky řešení problémů a požadavků
– má povinnost účastnit se schůzek žákovské rady
– má povinnost předat informace své třídě
Plán žákovské rady
– informace ze života školy
– pravidelné schůzky žákovské rady
– volba zástupců do studentské rady
– volba předsedy a zapisovatele
– tvorba dotazníků a anket
– seznámení s požadavky a připomínkami žáků, tříd
– řešení aktuálních požadavků a připomínek
– tvorba nástěnky
– focení zástupců, prezentace žákovské rady
– pozvání hostů na schůzky žákovské rady
Pravidla Žákovské rady školy
1. Žákovská rada školy (ŽRŠ ) je sdružením žáků 1. – 9. ročníku Základní školy Prachatice, Vodňanská 287, kteří jsou voleni na dobu jednoho školního roku třídními kolektivy. Z každé třídy jsou zvoleni dva zástupci.
2. Zvolení členové se účastní jednání ŽRŠ, v případě nepřítomnosti je zastoupí náhradník zvolený třídním kolektivem. Kterýkoliv člen ŽRŠ může být žákovskou radou odvolán, v takovém případě proběhne ve třídě doplňková volba nového zástupce.
3. ŽRŠ se schází jednou za měsíc během školního roku, v případě potřeby i častěji. Na jednání ŽRŠ jsou zváni zástupci vedení školy, případně i ostatní zaměstnanci a žáci školy.
4. Činnost ŽRŠ řídí koordinátor ve spolupráci s vedením ŽRŠ, kteří jsou zvoleni při první schůzce. Schůzky svolává koordinátor.
5. Všichni členové jsou jako zástupci tříd povinni zpětně informovat spolužáky a třídního učitele o průběhu a výsledcích jednání ŽRŠ. Z každého jednání pořídí výbor ŽRŠ zápis, který bude volně přístupný na webových stránkách školy.
6. ŽRŠ zastupuje zájmy všech žáků školy. Vyslovuje se k otázkám školy na základě připomínek žáků v jednotlivých třídách. Diskuzí s vedením školy a ostatními zaměstnanci školy hledá a nalézá nejvhodnější řešení problémů. Snaží se předcházet negativním jevům ve škole, jako jsou šikana, ubližování druhým, ničení majetku školy apod., snaží se přispět k příjemné a přátelské atmosféře ve škole.
7. ŽRŠ připravuje a organizuje činnosti, které navrhnou žáci jednotlivých tříd, pomáhá i s dalšími školními akcemi a jejich vyhodnocováním.
8. Žáci se při jednání žákovské rady řídí následujícími pravidly:
a) nepřekřikují se a vzájemně si naslouchají, respektují názory druhých
b) nezesměšňují se a vzájemně se neuráží
c) nepoužívají vulgární výrazy
d) předávají spolužákům nezkreslené informace
e) spolupracují v týmu, jejich rozhodnutí vycházejí z většinového názoru
f) aktivně se zapojují do řešení problémů
Zápis žákovské rady 2024/25
Vyhodnotili jsme dotazník pro třídní kolektivy, zhodnotili jsme proběhlé akce, plánovali jsme aktivity pro třídy, seznámili jsme se s plánem akcí na další měsíc.
Vyhodnotily jsme proběhlé akce, seznámili jsme se s plánovanými akcemi do konce roku, domluvili jsme se na uskutečnění laskavosti pro zaměstnance a žáky ke dni Laskavosti.
Archiv - zápis žákovské rady 2023/24
Hodnotili jsme uskutečněné akce, seznámili jsme se s hodnocením dotazníku pro třídní kolektivy, projednali jsme akce na říjen a listopad. Zástupci studentské rady nás informovali o zasedání rady s panem starostou. Zadali jsme úkol pro třídní kolektivy – umístění laviček ve městě.
Zhodnotili jsme říjnové a listopadové akce, vyrobili jsme malé laskavosti pro zaměstnance na Den laskavosti, vyhodnotili jsme úkol ze studentské rady, seznámili jsme se s programem na listopad a prosinec.
Vyhodnotili jsme proběhlé akce za prosinec a leden, seznámili jsme se s plánem akcí na leden a únor. Projednali jsme připomínky ze tříd, zástupkyně ze studentské rady nás informovaly o informacích ze zasedání studentské rady.
Vyhodnotili jsme proběhlé akce, seznámili jsme se s plánem na únor, předali jsme hodnotící dotazník třídním kolektivům, zadali jsme si úkol vytvoření nástěnky na téma V čem jsme dobří?
Zhodnotili jsme proběhlé akce, seznámili jsme se s výsledky dotazníku z pololetního hodnocení, představili jsme si akce na měsíc březen a únor, informovali jsme o zasedání studentské rady, začali jsme připravovat nástěnku V čem jsme dobří.
Zhodnotili jsme proběhlé akce, seznámili jsme se s plánovanými aktivitami na duben a květen, pokračujeme ve vytváření nástěnky – „V čem jsme dobří?“, řešili jsme aktuální situace ve třídách a ve školní budově.
Zhodnotili jsme uskutečněné aktivity, seznámili jsme se s plánem akcí na červen, rozdělili jsme si role na T-mobile běh olympijského dne, poděkovali jsme všem za práci v žákovské radě ve školním rove 2023-2024